Nurafrina


Welcome back
Friday, May 8 | 11:13 PM
بسم الله الرحمن الرحيم


college, study, and studying image

Assalamualaikum sistah & brother. Did I achieve my target for SPM? No. But, I saw many happy smile from people I love. So I achieve my goal to make their proud with me. Thanks for all the dua & support from my family, friends & teachers. May Allah bless all of you. And praise to Him because give what the best for me. Alhamdulillah.

Marilah berbahasa melayu balik. Hahahah. Alhamdulillah dapat tawaran ke Kolej Matrikulasi Selangor. Tapi dapat jugak tawaran UPU untuk ke Uitm Negeri Sembilan kampus Seremban 3. Orang tak akan tertinggal untuk tanya, "dapat course apa?" Alhamdulillah I get my sec choice, Diploma Sains Aktuari. Fuh fuh, mama bahagia sangat sebab anak dia sambung belajar apa yg dia belajar dulu. Tapi mama hebat dapat ke UKM. Aku dengan result 5A ni pun bercita-cita untuk ke UM dengan harapan sistem komputer tu rosak utk tapis budak straight A je layak, tetiba ada nama aku jugak selit. Huhuhu. Mimpi. Diploma pun okay what. Nanti sambung degree, boleh jump second year. Tapi kena fight betul-betul lah utk dapat pointer tinggi.

"Sains Aktuari tu apa?" 
Aku ada blogging ke blog kakak abang yg dah belajar subjek ni. Mereka dah alami benda yg sama apa yg aku rasa sekarang. Ramai taktau course ni. Ingat pasal marine, akuarium. Lulz sangat. Korang boleh google la Apa itu Sains Aktuari. Aku nak jelaskan pun aku baru je nak daftar diploma 2 Jun ni. Yang penting subjek ni semua pasal Maths. InsyaAllah benda yg aku suka & minat aku akan pulun belajar betul-betul untuk banggakan family lagi sekali. Excited sebab dapat kampus baru. Doakan lah dapat room mate yg masuk air sekali dengan aku.

Aku ada la buat research sikit pasal Uitm Negeri Sembilan Kampus Seremban3 ni kat google. Tak banyak yg update gambar environment kat sana. So bila aku dah masuk sana nanti, aku akan promote Uitm ni kat batch bawah aku supaya excited masuk sini jugak. Kemain -_-

May Allah ease everything.
Buang lah sifat malas waktu SPM dulu. Belajar dari salah silap dahulu.
Welcome to Uni-life.

Nurafrina